Třeboňsko - 8/2015

Pátek: Autem do Veselí nad Lužnicí

Z Veselí jedeme už na kolech po ŽTZ k zastávce vlaku a dál oklikou kolem jezera Horusice. V hospůdce kousek od jezera si dáváme malou Kofolu a pivo Regent 11 a pokračujeme do Lomnice, po ní kousek doprava a pak doleva po ŽTZ k rezervaci Ruda a stále po ŽTZ až do Smržova a podél rybníka Dvořiště až na rozc. Hůrky. Cestou si na kraji rybníka dáváme malého Baštýře 11, ale je tu plno vos. Místy se jelo jen pěšinama, po loukách, lesem, polem, většinou ale po cestě. Prostě taková všehochuť. Od rozc. Hůrky po ZTZ je to pak pěšinou lesem, po kořenech, ještě že je sucho, ale romantika. Už se stmívá, ale najednou se zjevuje krásná, obrovská louka. A to ticho! Prostě super. Najeto 25 km. Počasí: celý den kolem 35°C, jasno.

Sobota: Noc byla nádherná. Naprosté ticho, hvězdy (měla jsem otevřenou předsíň dokořán), srnky, teplota ráno 15°C... Něco skoro neskutečného.

Z louky jedeme po cestě, která nás přivádí zpátky na ZTZ. Nebo spíš zelená přichází na tu cestu. Slunko začíná pálit i když ještě není 9. Pokračujeme po cestě a pak jsou další louky, ale to už jsou v dohledu Dolní Slověnice a vlevo u rybníka kemp Na Borkách.

Z Dolních Slověnic jedeme do Horních a dál po silnici a CT122 přes Dunajovice a Břilice do Třeboňě. Tam začíná cyklo Třeboní a hned na kraji je Penny. Kupuju pití, mlíčka, chleba a nanuky. A jedeme dál. 122 nás vede krásnými zákoutími Třeboně až na náměstí, kde jsou zrovna Myslivecké slavnosti a všude je plno lidí. Za 30Kč lezu na věž a dívám se shora. Pak si dáváme Lázeňskou oplatku a po 122 a MTZ, které nás vedou přes zámek, jedeme dál kolem rybníků Svět, Opatovický a Chodec. A pak je pěkně pitomá panelka až k Barboře (cesta Kočárka stojí za prd).

U Červeného kříže uhýbáme doprava a za Novým rybníkem cestou doleva na Benátky a Suchdol. Tam kupuju pití a v restauraci U Kaprů si dáváme jídlo. Já zeleninové rizoto, kterého je tolik, že ho mám ještě k večeři. K pití malou Plzeň a Pavel Kozla.

Ze Suchdola jedeme po CT1012 po silnici, která už je rozžhavená, a po slunci. Ve Dvorech nad Lužnicí uhýbáme doprava a pak doleva. Je tu kiosek, tak si dávám ledový tonik a Pavel Rychtáře. Těšili jsme se jak pojedeme lesem, ale ten je tu řídký a slunce ho prosvítí.

Na silnici uhýbáme doleva na Novou Ves, přejíždíme Lužnici, které jsem si ani nevšimla, a po CT341 jedeme na Chlum u Třeboně. Nejdřív je to teda po slunci, míjíme nějaké pískovny kam je zákaz vstupu kvůli těžbě, ale všude je plno aut a lidí. A kus dál znovu. A už jsou tu i policajti :-). Až na silnici se trasa noří do lesa a jede se líp. A většinou je tu nový asfalt.

Do Chlumu přijíždíme asi ve 4 hodiny. Jsou tu otevřené veřejné WC tak se tam oplachujeme a bereme vodu. Pak kupuju pití a v hospůdce si dáváme malého Holbu a bramboráček se sýrem. Sem tam spadne kapka. Pak jedeme po CT322 podél rybníka Hejtman do Staňkova a dál. A najednou hřmí a je vidět, že na dvou místech prší. A zvedá se vítr. Chvíli váháme jestli nejet do kempu, pak ale jedeme dál. Je tu i pěkná louka. Když už se chystáme na louku vjet, hřmění přestává. Tak jedeme dál. Tady už je sem tam nějaký kopeček. Rovenskou cestou jedeme k altánu, kde večeříme, a pak u dalšího altánu odbočujeme doprava na CT32 Praha – Vídeň směr Peršlák. U nejsevernějšího bodu Rakouska to teď vypadá úplně jinak. Rybník je ohražený a soukromý.

U Peršláku se upomínám, že jsme tu takhle večer už jeli, a že dál po CT1007 byla při signálce louka na níž jsme spali. Tak tam jedeme hore dol zas. A najednou jedeme po mokru. Tady muselo pěkně pršet, takže na louce bude mokro. Je, ale není to tak hrozné. Najeto máme 85 km a honěj se mraky. Teplo vypadá jinak.

Neděle: Zahřála jsem si nohy a pak už mi bylo zas teplo. V noci bylo kupodivu krásně ticho. Ráno je opar a všechno mokré. Stan ze všech stran. A sluníčku trvá strašně dlouho než se na nás přes kopec probojovává. Nakonec necháváme stan trochu vlhký a balíme, protože chvátáme do Nové Bystřice do nového Veteránmuzea. Nejdřív zajíždíme na nádraží jestli by něco nejelo do Jindřichova Hradce, ale jede to až po 12. hodině a to tam už dávno budeme i na kolech.

Potom teda navštěvujeme to muzeum a je moc pěkné, luxusní a určitě stojí za návštěvu. Do J.H. pak jedeme, kvůli nedostatku času, po hlavní silnici, ale nakonec je to fajn. Aut moc nejezdí a je tu fungl nový asfalt. Sice je tu pár kopečků, ale i dolů, a to se to sviští. Na jednom je hřbitov tak si namáčím tričko a z kopce to pěkně chladí. Už je zase vedro přes 30°C.

V J. H. zajíždíme jen na náměstí kde si v restauračce dáváme oběd a pivko. Všude je plno vos. Z města pak jedeme po ČTZ směrem k letišti a nové rozhledně Rýdův kopec, což je samozřejmě do kopce. Ale pak už je to pohoda. Většinou po rovině, chvíli ještě po slunci, pak už lesem. Za Holenskou hájovnou uhýbáme doprava na Cikar a pak už jsou směrovky na Metel. Tam si zas dáváme pivko, trochu se svlažuju v Nežárce a po ZTZ a MTZ jedeme přes lávku dál.

Na rozc. značky opouštíme a jedeme rovně na Val. A pak po silnici na Vlkov a po ŽTZ kolem Vlkovského přesypu k pískovnám, kde si dávám Kofolu, Pavel zmrzku, omýváme se, Pavel si zaplaval, a svištíme do Veselí k autu. Najeto 56 km, a bylo fajn.

Fotogalerii k cestopisu najdete zde: http://eva-lupen.dobrodruh.net/rubriky/galerie/fotogalerie/trebonsko a zde: http://eva-lupen.dobrodruh.net/rubriky/galerie/fotogalerie/veteran-muzeum-nova-bystrice-8