Třeboňskem na kole - 7/2014

sobota: Hlásí sice možnost silných bouřek a oblačno až zataženo, ale teplo 24-28°C, tak balíme natěžko a autem jedeme do Veselí nad Lužnicí. Zatím je docela hezky.

Nasedáme na kola a jedeme na Val, což je chyba, měli jsme jet na Hamr. Z Valu totiž potom musíme jet na Vyšný a cestou uhnout na, docela blbou, polňačku do lesa, ale tam se to naštěstí vylepšuje a nakonec se dostáváme na ZTZ po níž pak jedeme k Metelu. Jenže to byla zajížďka. Počasí oblačno, žádné vedro.

V Metelu jsme sice asi v půl 12, ale dáváme si oběd. Já zase 2 uzené matesy mezi 2 chleby.

Dál jedeme po MTZ k Velkému Závistivému rybníku a pak rovně Dlouhou alejí a na Cikar. Pak po silnici ke Kardašově Řečici, před níž však uhýbáme doprava na Zrádnou cestu, která je fakt zrádná, protože její kvalita je všelijaká, spíš nic moc.

Dojíždíme do Mnichu a z něj pak po MTZ k Holenskému Dvoru. Dál pak po ČTZ kolem rybníka Holná, a stále po ČTZ až na Jemčinu, kde si dáváme kopečkovou zmrzku a pak pokračujeme do Stráže nad Nežárkou. Tam kupuju pití, fotim zámek, a pak jedeme na Pístinu a Stříbřec.

Pak po silnici směr Chlum u Třeboně, ale uhýbáme doprava cestou kolem rybníků Humlenský, Podsedek, Starý Hospodář, Výtopa atd. A dál po ČTZ na Chlum. Kus je tu cesta, nebo spíš pěšina, mezi neposekanými loukami takže taková divočina.

V Chlumu sjíždíme dolů k rybníku, dávám si vanilkovo-limetkovou točenou z Opočna a pak malinový ležák Holba, na wc natáčím vodu a jedeme po silnici na Majdalenu. Z hlavní silnice uhýbáme na ŽTZ Rajskou cestou, která vede 5 km úplně rovně a pak uhýbá mírně vpravo, a po ŽTZ jedeme dál pře Činátl, Rudu a dál.

Cestou nás chytají maxikapky, ale nic moc. Po chvíli se ozývá bouřka, která nás naštěstí míjí, i když jentaktak. Kus jedeme dokonce po mokré cestě. Tady na té ŽTZ je všude úzká lesní asfaltečka a jede se dobře. Na rozc. U Spolského rybníka uhýbáme doleva na ČTZ a najednou místo mraků jedeme do modra. Doufáme, že za lesem bude louka. No a je. Jenže oplocená. Je to pastvina. Ohrada je sice prázdná, otevřená a vypasená, ale moc se mi tam nechce. Kousek popojíždíme na cestu mezi ohradami, ale pastviny jsou tu všude. Akorát je tu nějaký malý terénní areál pro motorkáře či co. Bouřka nás minula a je tu krásně. Nakonec teda stavíme stan v ohradě. Najeto máme 76,5km.

Neděle: Spalo se krásně. Bylo docela teplo a úplné, naprosté ticho. Ani žádná bouřka nepřišla. Ráno lenošíme a vyjíždíme v půl 9. Je polojasno a teploučko.

Jedeme dál na Mladoňovice a pak přes Petrovice do Vrcova, kde uhýbáme na Růžov a pak po CT 1050 kolem Kaolinky do Ledenic. Na konci městečka je soukromé muzeum Vojenských a válečných vozidel, tak se tam jedeme podívat, ale 10 minut musíme, ještě s jednou rodinou, čekat než otevřou. V muzeu auta, nejen vojenská, hlavně renovují, ale mají tam i pěkné kousky jako nové.

Dál jedeme rovně na Slavošovice, ale cestou uhýbáme doleva na cestu, v mapě doporučenou cyklo, lesem. Je to tu pěkné a cpeme se borůvkama. Dojíždíme do Vlkovic, to už po CT 1105 a ZTZ, a po hrázi rybníka pak ujíždíme ke Štěpánovicům. Tam jsme ve čtvrt na 12, ale protože je tu slušná hospoda se zahrádkou, zústáváme na oběd.

Pak jedeme po ŽTZ dál. Je vidět, že tu pršelo, protože tu jsou ještě louže a bahýnko. Ale jet se dá. Zajíždíme i na Dunajovickou horu s křížovou cestou, kaplí a zaplaveným bývalým lomem (je to prakticky po rovině). Přes Dunajovice jedeme do Slověnic a po ČTZ a cyklo kolem rybníka Dvořiště, a ze Smržova pak po ŽTZ na sever do Záblatí, které míjíme po hrázi Záblatského rybníka, kde chvíli sedíme na lavičce.

Dál jedeme přes Ponědraž a Ponědrážku, kousek po hlavní silnici a šup do Vlkova. Dál pak po ŽTZ kolem Vlkovského písečného přesypu a pískoven do Veselí. U auta mám na tachometru 57979 a najeto máme 52km.

Super víkend! Dobře, že jsme jeli.