Slepičí hory - 7/2014

Na víkend hlásí hezky a teploty kolem 30°C, tak zase jedeme na jih.

Pátek:  Po práci balíme a pak jedeme do Borovan, kde necháváme auto, nakládáme kola a popojíždíme na náměstí, kde si U Hofhanzlů dáváme k večeři kynuté knedlíky polité borůvkami. Pak jedeme po silnici na Trhové Sviny z níž pak uhýbáme na ČTZ cestou lesem. Tedy místy spíš pěšinou a bahnem, přes kořeny. Naštěstí je po výjezdu z lesa louka, tak se utábořujeme kousek od ČTZ. Je tu teda strašně hovad a komárů, ale repelent pomáhá. Na obloze je vysoká oblačnost a kousek od nás štěká srnec. Najeto 6,6 km.

Sobota:  V noci byl klid a ráno svítí slunko. Po 9 jedeme dál do Trhových Svin, kde se však nezdržujeme a rovnou jedeme po ČTZ a CT 1123 dál ke kostelu Svaté Trojice. Vede tam jen polňačka, ale kostel stojí ta to. Za ním pak uhýbáme doleva na silnici do Boršíkova a po CT 1123 jedeme dál až do Chvalkova, kde uhýbáme doprava na Slavče po CT 1128. V Dobrkovské Lhotce je hezký koupací rybník, tak se aspoň oplachujeme, a pak pokračujeme po silnici do Besednice. Za vsí je rozhledna Slabošovka, tak k ní zajíždíme. Je pěkně vysoká. Na ZTZ si pak cestu krátíme přes posekanou pastvinu, sjíždíme do Malče a po silnici, přes pěkný most přes Malši, do Pořešína a pěknou silničkou přes Pořešínec a Žďár do Kaplice. Tam sháníme oběd, protože už budou 2. Je tu, ale draho, tak končíme v pizzerii a dáváme si pizzu napůl.

Dál jedeme na Malonty, ale ze silnice brzy uhýbáme na CT 1118 podél Malše. Z kraje nás vede blbě zajížďkou a přes kopec a u hotelu Zámeček zjišťujeme, že už jsme tu jeli. A je to tu hrozně kopcovité. V Rychnově uhýbáme na Malonty, ale moc si nepomáháme. Jedeme napříč přes potoky, takže pořád krpály nahoru, dolu. Krajina je tu, ale pěkná. A všude cestou pěkné louky. V Malontech je hospoda zavřená, tak si jen kupujeme pití, na hřbitově bereme vodu, a po nové ZTZ jedeme lesní cestou na Desky. Cestou jsou sice louky, ale nejsou posekané, tak jedeme pořád dál a na rozcestí uhýbáme po cyklo 1189 doleva cestou na Kaplici.

Zkraje nic není, ale pak nacházíme obrovitou posekanou louku se stohem z velkých balíků. V dohledu (a že je široký) není ani jeden barák, ani dráty, ani silnice. Jen ta cesta. Stan stavíme u stohu. Hryžou tu hovada, ale to cestou taky. Najeto 54,5 km. Bylo vedro, ale foukal větřík. Večer nám tu pobíhal hraboš.

Neděle:  V noci byl občas vzdálený hluk tuctuc, ale ušlo to. Ráno chvíli trvá než na nás vysvitne slunce, ale pak už je vedro. Vyjíždíme po 9 hodině kousek zpět a po cyklo na Desky. Stále po cyklo, teď 1190, pokračujeme dál a na silnici se dáváme doprava na Benešov nad Černou. Tam kupuju pití a po silnici a CT 1191 Paměti Slepičích hor, jedeme dál na Rychnov u Nových Hradů a ještě kousek dál směrem na Bedřichov a Nové Hrady, ale po chvilce uhýbáme doleva na Meziluží a Svébohy. Dnes jedeme převážně z kopce (i když ani výjezdům se nevyhneme), protože sjíždíme z hor dolů. Ze Svéboh jedeme na Svaryšov, pak kousek po silnici doleva k Žárskému rybníku, kde chybí dost vody, a pak po CT 1046 lesní cestou a asfaltkou na Janovku a pak cikcak kolem rybníků a pak doprava ke Stropnici.

Podél kolejí a CT 1050 pak jedeme do Petříkova, kde se snad někde naobědváme. Ale nic, tak jedeme po CT 1050 dál přes Těšínov a na Jílovice. Tam si jídlo nakonec kupujeme v krámku a pokračujeme na Borovany. Do Hluboké se jede dobře, ale pak je to do kopce a po slunci. Je strašné vedro, takže se jede nic moc. U auta máme najeto 46 km a je něco po 13 hodině.

Až na to vedro, které se ale dalo snést, když foukal větřík a nejelo se zrovna do kopce bez kouska stínu, to byl fajn víkend.